Izgradnja novog izliva zatvara deo Beogradskog keja

U subotu, 3. avgusta 2019. godine počinje izgradnja novog izlivnog kolektora objekta NGC 1. S obzirom na to da se izliv gradi ispod puta i nasipa, doći će do promene režima saobraćaja i deo Beogradskog keja, ispod Žeželjevog mosta, biće zatvoren za saobraćaj do početka oktobra.

Novi betonski izlivni kolektor, dužine 80 metara, biće za više od metar dublji od postojećeg tako da pri niskom vodostaju Dunava neće ostajati na suvom i samim tim neće biti neprijatnih mirisa. Gornja ivica izlivnog kolektora je na 75,6 metara nadmorske visine i samo u slučaju niskog vodostaja Dunava ona će se pojavljivati na površini. Dok se ne izgradi Centralni prečistač otpadnih voda, novi izliv će sve atmosferske i otpadne vode koje stižu u NGC 1 ispuštati u Dunav.

Kad se izgradi prečistač, tokom suvih perioda i slabih kiša, sva kanalizacija gradskog sliva kanalizacije direktno će ići preko Žeželjevog mosta na postrojenje, na Rokovom potoku. U slučaju obilnijih padavina, odnosno više od pet kubika u sekundi, što se u proseku dešava 12 puta godišnje, kanalizacija će se direktno prepumpavati u Dunav, a to je do 2% ukupne količine vode koja padne na teritoriji Novog Sada.

Stari izliv ostaje jer će GC 2 služiti kao „topla rezerva“. Naime, GC 2 će se aktivirati samo u ekstremnim slučajevima velikih kiša.
Izmena režima saobraćaja tokom trajanja radova u periodu od 3. avgusta 2019. do 10. oktobra 2019. godine. U prvoj fazi radova preseca se kolovoz, odnosno obe kolovozne trake na Beogradskom keju. Zbog kompleksnih tehnoloških karakteristika radova, to jest dubine rova pri iskopu, saobraćaj ispod novog drumsko-železničkog mosta, od Ulice Marka Miljanova do saobraćajnice koje je veza sa pristupnom saobraćajnicom mosta i Venizelosove ulice, mora biti obustavljen. Iz smera Beogradskog keja u pravcu Ulice Bajči Žilinskog, saobraćaj se preusmerava u Ulicu Marka Miljanova. Vozila koja dolaze iz Ulice Bajči Žilinskog preusmeravaju se ka Ulici Venizelosovoj.

Takođe, nov režim podrazumeva i obustavu kretanja pešacima i biciklistima što znači postavljanje zaštitne ograde koja onemogućava ulazak ili prolaz kroz gradilište, odnosno prilaz do samog rova.